Udviklet til at levere både effekt og drejningsmomentforøgelser i hele omdrejningsfeltet og reducere modtrykket markant, og lækkert afsluttet med lækre håndlavet kulfiber rørhaler/afgangsrør.
Dybdegående teknik er resultatet en dyb og sporty lyd uden uønsket droning, perfekt egnet til daglig brug. Det adskiller sig tydeligt fra standardsystemet, især under delbelastning, når man skifter gear, samt ved højere omdrejninger, hvor det leverer en ren race lyd.
Systemet er ren plug-and-play, og det er designet til at imødekomme ECE-typegodkendelse.
Akrapovič Sound Kit er også tilgængelige her.
På grund af krav til emballege er EVO-systemet opdelt i to koder. Vær opmærksom på, at begge delnumre (S-AR / TI / 1H og E-AR / T / 1) skal bestilles.
EF-typegodkendelse er gyldig for motortype 670050436.
Her kan du høre hvordan Alfa Romeo Giula Quadrifoglio lyder som standard, og med Akrapovic udstødningssystemet:
Standard:
Med Akrapovic:
TECHNICAL DATA
|
UNIT | STOCK | AKRAPOVIČ | MAX. GAIN |
maximum power |
kW
HP (m)
HP (i)
|
375.4 at 6600 rpm
510.5 at 6600 rpm
503.5 at 6600 rpm
|
378.3 at 6650 rpm
514.3 at 6650 rpm
507.3 at 6650 rpm
|
+ 3.7 at 6750 rpm
+ 5 at 6750 rpm
+ 4.9 at 6750 rpm
|
maximum torque |
Nm
lb-ft
|
669 at 3250 rpm
493.4 at 3250 rpm
|
672 at 3350 rpm
495.6 at 3350 rpm
|
+ 14.3 at 2850 rpm
+ 10.5 at 2850 rpm
|
weight |
kg
lb
%
|
28.7
63.3
|
24.6
54.2
|
– 4.1
– 9
– 14.3
|
estimated installation time |
3 h 30 min
|
|||
ECU remapping |
No
|
|||
measured with: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2017 |