Systemet øger effekten, giver bedre speederrespons og forbedrer drejningsmomentet samt fremkalder en fantastisk lyd fra V8-motoren. Slip-On Line-systemet har to ventiler som fungere sammen med NPP-systemet (Performance-udstødning) og er udviklet til at være kompatibelt med bilens “Drive selector modes”.
Akrapovič-ingeniører har udviklet en elektronisk enhed til at drive udstødningsventilerne for hver tilstand — Vejr, Eco, Tour, Sport og spor – hvilket giver dig endnu større mulighed for at nyde lyden af Akrapovič Slip-On Line på tværs af hele spektret.
Det hele afsluttes af fire store kulfiber afgangsrør.
Hvis Akrapovič Slip-On-systemet erstatter GM NPP-udstødningssystemet, opretholder dette Slip-On Line system ventilreguleringen af NPP-systemet.
Hvis din Corvette C7 ikke er udstyret med en GM Performance-udstødning (NPP-udstødning), er Control Kit (P-HF886) og Valve Actuator Kit (P-HF868) obligatoriske.
For Corvette C7’er med en performance-udstødning (NPP-udstødning) er hverken Control Kit (P-HF886) eller Valve Actuator Kit (P-HF868) nødvendigt.
Her sammenlignes lyden af Corvette C7 med standard udstødning, og Akrapovic Slip-on Line:
Standard:
Akrapovic:
TECHNICAL DATA
|
UNIT | STOCK | AKRAPOVIČ | MAX. GAIN |
maximum power |
kW
HP (m)
HP (i)
|
322.6 at 5900 rpm
438.6 at 5900 rpm
432.6 at 5900 rpm
|
328.4 at 5900 rpm
446.5 at 5900 rpm
440.4 at 5900 rpm
|
+ 6.3 at 5900 rpm
+ 8.6 at 5900 rpm
+ 8.5 at 5900 rpm
|
maximum torque |
Nm
lb-ft
|
583.6 at 4750 rpm
430.4 at 4750 rpm
|
595.4 at 4650 rpm
439.1 at 4650 rpm
|
+ 11.8 at 7750 rpm
+ 8.7 at 7750 rpm
|
weight |
kg
lb
%
|
18.8
41.4
|
13.5
29.8
|
– 5.3
– 11.7
– 28.2
|
static noise level |
dB
rpm
|
85.1
3500
|
90.3
3500
|
+ 5.2
0
|
estimated installation time |
2 h 30 min
|
|||
measured with: Chevrolet Corvette Stingray/Grand Sport (C7) 2014 |